Redovisning av Kopia/Måla som Andy Warhol.

Jag tycker att hela processen har gått bra. Jag kom in i klassen ganska sent så jag hade lite stressigt att hinna med. Jag blev klar nu idag precis innan redovisningen. Bilden blev jättebra och jag är speciellt nöjd med ansiktsformen på människan. Bilden är väldigt färgglad och det var en av anledningarna till att jag valde den bilden. Jag kunde ha varit mer nogrann med håret, örat och smyckena. Jag har lärt mig lite om färger och hur man blandar till rätt färg. Bilden jag målade av hette "Margrethe ll"  och är målad av Andy Warhol. 

Original:



Min bild:








Kommentarer
Postat av: Bildläraren

Bra jobbat Linn!

Vilka härliga färger!

2010-10-09 @ 10:50:36
URL: http://bildnavet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0